Onze missie en visie

Missie en Visie 

Leerlingen komen naar school om te leren! Het bijbrengen van cognitieve én sociaal-emotionele vaardigheden binnen een veilige omgeving is onze belangrijkste taak. Wij zien De Koempoelan als een democratische oefenplaats waar deze vaardigheden dagelijks aan bod komen. Om tot groei en bloei te komen vinden wij het belangrijk dat leerlingen medeverantwoordelijk zijn voor hun eigen leerproces. Daarnaast werken wij thematisch om leerlingen te verbinden met onze diverse samenleving. 

De Koempoelan is een Vreedzame School, wij werken vanuit de door ons opgestelde schoolafspraken: 
1. Wij zorgen dat iedereen erbij hoort
2. Wij lossen conflicten samen op
3. Wij zorgen ervoor dat iedereen zich veilig voelt en zichzelf kan zijn
4. Wij mogen fouten maken en hebben hart voor elkaar
5. Wij dragen allemaal een steentje bij
6. Wij helpen elkaar

Met behulp van onze schoolafspraken bieden wij onze leerlingen de ruimte om te ontwikkelen op de manier die het beste bij hen past en het beste voor hen werkt. We bouwen met elkaar (leerling-ouder-school) aan een goed cognitief en sociaal-emotioneel fundament voor de toekomst. We geloven in elkaars talenten en benutten deze met een open, onderzoekende en nieuwsgierige houding.
 

Kernwaarden 

Kernwaarden zijn de belangrijkste waarden die de identiteit van onze school vormen. Ze geven aan waar De Koempoelan voor staat en weerspiegelen de gezamenlijke drijfveren van alle medewerkers in ons team. Onze opgestelde kernwaarden dienen als richtlijn voor toekomstig gedrag en zijn essentieel voor de cultuur van onze organisatie.

De kernwaarden van De Koempoelan zijn (TOVS):
Talent - benutten van elkaars talenten
Ontwikkeling - komen tot groei & bloei
Verantwoordelijkheid - werken aan eigen en gemeenschappelijke doelen
Samenwerking - het aangaan van verbindingen

Daarnaast komen de kernwaarden van Opspoor (Vertrouwen, Verbinden en Meesterschap) terug in ons handelen en zijn deze kernwaarden verweven met de kernwaarden van De Koempoelan.

Ouders aan het woord

"Kinderen worden steeds meer betrokken bij hun eigen leerproces!"